Mobilite Blog

Giderek Artan Elektrikli Araç (EV) Seçenekleri

Giderek Artan Elektrikli Araç (EV) Seçenekleri

Başlangıçta global pazarda LEAF vardı. Nissan'dan orta boy, 5 kapılı, tamamen elektrikli bir otomobil. 109 mil (NEDC) menzili ve 24 kWh pili vardı. 2010 yılında LEAF, mevcut en gelişmiş ve tek gerçek seri üretim elektrikli araç (EV) idi. 2012'de LEAF'e Renault Zoe katıldı, ancak diğer üreticiler elektrik partisine katılmakta biraz yavaş kaldı.

 

Elektrikli araç sektörü büyüyor ancak çeşitlilik için hala alan var

Günümüzde elektrikli araçlara (EV) olan ilgi büyük ölçüde arttı. Tüm geleneksel üreticiler artık elektrikli araçlar da üretiyor. Geleneksel orjinal ekipman üreticilerinin (OEM) yanı sıra, Tesla ve NIO gibi geleneksel araç pazarının ezberini bozan çok sayıda yeni katılımcı oldu. Ancak, henüz tam elektrikli araç (BEV) üretmeyen veya sınırlı bir seçeneğe sahip olan birçok üretici var. Yeni elektrikli araçların (EV) çoğunun maliyeti, potansiyel olarak elektrik pazarına yeni giren üreticileri daha premium araçlara "itti". Bu durum birçokları için tam elektrikli araçların (BEV) çok pahalı olması anlamına geliyor.

 

Liderlik eden Elektrikli Araçlar (EV)

Global pazarda, örneğin, Tesla Model X’in egemen olduğu alana, Jaguar iPace, Audi e-Tron ile giriş yaptı. Ardından Mercedes’in EQC ile bu pazara katılmasıyla medyanın ilgi odağının “premium ve üst düzey” araçlara yöneldiği gibi bir gerçek olsa da  aynı zamanda daha alt segmentlerde de birçok araç pazara katıldı. Üstelik bu araçlar sadece şehir içi kullanım için tasarlanmış küçük araçlar da değil. Peugeot, Skoda, VW MG ve Hyundai birçok farklı segmentte araç ile pazara girdiler.

 

Elma ile armutu kıyaslamayın

Farklı fiyat aralıklarında araç bulunabildiğini söylemek doğru olur ancak araçlar arasında doğrudan bir karşılaştırma yapmak her zaman mümkün olmayabilir. Öte yandan, eşdeğer içten yanmalı motorlu araçlar (ICE) ile karşılaştırıldığında, tam elektrikli araçların (BEV) standart olarak genellikle daha yüksek bir spesifikasyon seviyesine sahip olduğunu hatırlamakta fayda var.

 

Bir filo için elektrikli araç (EV) politikası geliştirirken, araçların tüm kullanım ömrünü kapsayan, daha gerçekçi bir toplam maliyet sağlamasından ötürü Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO) modelinin kullanılması her zaman tavsiye edilir.

 

Önümüzde parlak bir gelecek var

Üreticiler, önümüzdeki aylarda ve yıllarda pazara sürekli olarak yeni elektrikli ürünler sunacak ve bu sayede bütçelerin çoğuna uyabilecek daha fazla araç seçeneği olacak. 100 yılı aşkın süredir içten yanmalı motorlu araçlarda (ICE) olduğu gibi araç özellikleri, akü, şarj kapasitesi gelişmeye devam edecek.