Mobilite Blog

Üç basit adımda enerji optimizasyonu

Üç basit adımda enerji optimizasyonu

Geçtiğimiz yıl boyunca üç büyük haber enerji açısından kritik bir durum yarattı ve bu durum özellikle Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO) açısından önemli sonuçlar doğurdu. Rusya'nın Ukrayna'yı işgali ve bunun sonucunda çıkan savaş, çeşitli Batılı ülkeler tarafından Rusya'ya uygulanan petrol ve gaz ambargoları, çoğu emtianın ABD doları cinsinden olması fiyatları etkiledi. Tüm bunların Filo Yöneticilerinin sorumlu olduğu bütçeler üzerindeki sonuçları oldukça fazla ve durumun yakın gelecekte değişmesi pek olası görünmüyor. Öyleyse, 2023 yılı da benzer bir yörüngede devam edecekken, krizin etkisini dengelemek için neler yapabilirsiniz? Aşağıda dikkate alınabilecek üç somut seçeneği inceleyeceğiz: Araç seçimi, bakım ve sürücü alışkanlıklarının izlenmesi.

      Araç Seçimi

Şu anda ister içten yanmalı motorlu araçlar (ICE) ister tamamen elektrikli araçlar (BEV) kullanıyor olun, doğru aracı seçmek enerji verimliliğini artırmak için çok önemlidir. Daha düşük maliyetli modellere geçiş yapmak istiyorsanız, ALD Automotive olarak size tasarruf sağlayabilecek ve daha verimli olabilecek model öneriler sunabiliriz. Çünkü model önerileri sunarken lastik ebatı, donanım seviyesi gibi çeşitli faktörleri göz önünde bulunduruyoruz.

Bu bağlamda, şarj edilebilir hibrit elektrikli araçların (PHEV) seçimine dikkat edilmesi gerekmektedir. Çünkü aslında, doğru şekilde kullanılmazlarsa, daha yüksek tüketime yol açabilirler. İdeal olarak, normalde 40-100 km arasını kapsayan elektrik menzili, tüm işe gidiş-gelişlerde kullanılmalıdır. Ancak bu, aracı her gün veya gece şarj etmeyi ve dolayısıyla davranış değişikliğini gerektirir. Bu tür önlemler alınmazsa, şarj edilebilir hibrit elektrikli araç sürücüleri üretici tahminlerinde belirtilenden 3 veya 4 kat daha fazla yakıt tüketebilir.

Elektrikli araç (EV) kataloğumuz, menzil ve yakıt verimliliği açısından mevcut modeller için ayrıntılı bir kılavuzdur. Bunun ışığında, mevcut durumuzda zararlı olabilecek kriterleri belirlemek ve değiştirmek için araç politikanızı yeniden gözden geçirmenizi kesinlikle tavsiye ederiz.

       Bakım

Araçlarınızın bakımının iyi yapıldığından emin olmak, verimliliği sağlamanın ve maliyetleri düşürmenin bir diğer önemli faktörüdür. Sürücü davranışındaki küçük değişiklikler (bunun için genellikle aktif iletişim ve eğitim gereklidir) önemli gelişmelere yol açabilir. İdeal stratejiler, yakıt verimliliği sağlamak için lastik basıncına dikkat etmekten (ki bu arada güvenliğe de yardımcı olur, lastiklerin daha uzun süre dayanmasını sağlar ve fren performansını artırır) üretici tavsiyelerine göre düzenli motor bakımı yaptırmaya kadar farklılık gösterir. Telematikten toplanan verilere dayalı tahmini bakım datasının kullanılması, kilometrenin izlenmesine ve buna göre servis planlamasında ayarlamalar yapılmasına da yardımcı olabilir.

       Sürücü Alışkanlıklarının İzlenmesi

Aslında, sürücü davranışlarının izlenmesi, verimliliği optimize etmek isteyen tüm Filo Yöneticileri için önemli bir avantajdır. Bunun özünde, büyük bir ekonomik etkiye sahip olabilecek şarj etme konusu yer almaktadır. Bazı durumlarda şarj ücretleri farklılık gösterebilir. Tahmin edebileceğiniz gibi, maliyet farkı kısa sürede astronomik boyutlara ulaşabilir. Bu nedenle sürücülerin ofiste ve evde araçlarını şarj etmeye teşvik edilmeleri gerekir. Çoğu şirket enerji sağlayıcı firmalarla koşulları müzakere ettiğinden, ofiste şarj etmek de her zaman halka açık şarjlara tercih edilir. Daha aktif müdahaleler arasında, elektrikli araçları (BEV) halka açık şarj noktalarından şarj etme sayısının sınırlandırılması veya elektrik menzili kullanmaya teşvik edilmeleri için şarj edilebilir hibrit elektrikli araç (PHEV) sürücülerinin fosil yakıt ile depo doldurma sayısının sınırlandırılması yer alabilir.

Her sürücünün kendisine en uygun aracı kullandığından emin olmak için genel olarak araç politikanızı gözden geçirmek de benimsemeniz gereken önemli bir stratejidir. Bu, optimum sürüş ve şarj etme alışkanlıkları konusunda farkındalığı artırmak için e-öğrenme modüllerinin yaygınlaştırılmasıyla bir arada yürütülebilir. Bir adım daha ileri gitmek için telematik yardımıyla, sert frenleme, kırmızı ışıkta aşırı hızlı hızlanma ve genel olarak hız kullanımı gibi - hepsi "agresif sürüş" şemsiyesi altında tanımlanabilecek - küçük konular izlenebilir ve sürücülere geri bildirilebilir, böylece farkındalıkları arttırılabilir. Etkin iletişim, açıkça, bu çabanın önemli bir parçasıdır.

 

Gördüğümüz gibi, Filo Yöneticileri ve bireysel sürücülerin dünyada yaşanan olaylar ve sonuçları üzerinde etkisi az olsa da, kontrol edebileceğimiz davranışlardaki değişikliklerin şirket bütçelerini olumlu yönde etkilemesinin pek çok küçük ama önemli yöntemi vardır. Araç seçimi, bakım ve sürücü alışkanlıklarının izlenmesi, akıllıca ve birlikte kullanıldığında, gösterilen her çabanın fayda sağlayabileceği, zorlayıcı ekonomik ortamlarda bile maliyetleri yönetilebilir tutmaya yardımcı olabilir.