Kış Şartlarında Araç Kullanma İpuçları

Kış aylarında güvenli bir sürüş için ipuçları. Aşağıda, kış koşullarında güvenli araç kullanmak için pratik ipuçlarımızı bulacaksınız.

Yola Çıkmadan Önce Aracınızı Kontrol Edin

Lastik basıncı: Araç ağır yüklü ise basınç daha yüksek olmalıdır (araç kullanım kılavuzuna bakın). Tatile çıkmadan önce yedek lastiğin basıncını kontrol etmeyi unutmayın.

Işıklar: Ön, yan ve arka lambaların, göstergelerin ve farların iyi çalışıp çalışmadığını ve üzerlerinde kar olup olmadığını kontrol edin.

Lastik diş derinliği:  Profil derinliği kış lastiklerinde 3 mm'den az ise lastiklerinizi değiştirin.

Sıvılar: Soğutma sıvıları ve yağ göstergelerini düzenli olarak kontrol edin. Unutmayın, bu işlemleri yalnızca motor soğukken gerçekleştirebilirsiniz.

winter tips photo2

Buzlanmaya karşı yapılması gerekenler

Aracınızı hazırlayın

Antifriz: Ön cam su haznesini ve aracınızın soğutma sistemini sıvı antifriz ile doldurun.Ön camınızı koruyun: Donmuş ön cam riskini azaltmak için ön camınıza koruma yerleştirin.

El freni: Gece donma olması durumunda, el frenini düz bir yolda veya hafif bir yokuşta kullanmayın. Bunun yerine birinci veya geri vitese takın. Bu şekilde el freninin donma riskinden kurtulacaksınız.

Kış lastikleri: Aracınızda kış lastikleri bulunduğundan emin olun. Sıcaklıklar 7 derecenin altında olduğunda kış lastikleri daha iyi performans gösterir.

Buzu Temizlemek: Ön cam ve diğer camlardan, aynalardan, tavandan ve aracınızın farlarından kar ve buzu temizleyin. Ön camınızdan ve camlarınızdan buzu temizlemek için plastik bir buz kazıyıcı veya buz çözme spreyi kullanın.Bu Spreyi her zaman yanınızda bulundurduğunuzdan emin olun, kapınız donarsa aracınıza binemezsiniz.Ayaklarınızın pedallarda kayma olasılığını azaltmak için karı ayakkabılarınızdan silkeleyin.

Akünüzü kontrol edin:  Genellikle akü problemi soğukken motorun çalışmama sorununun nedenidir. Akünüzü zamanında kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin. Arabanızı çalıştırmakta sorun yaşıyorsanız, radyo ve ışıklar gibi aracı çalıştırmakla ilgisi olmayan her şeyi kapattığınızdan emin olun.

Motorunuzu çalıştırmanın doğru yolu: Tek bir uzun çalıştırma denemesi yerine birkaç kısa çalıştırma denemesi yapmak daha iyidir. Çok uzun süren bir deneme akünüze zarar verebilir.

5 mistake_TR

1-Motorunuzu ısıtmak: Sürüşten önce motorunuzu ısıtmanın çok fazla faydası yoktur. Dondurucu soğuklarda bile, motorunuz sadece birkaç kilometre gittikten sonra uygun şekilde ısınır. Aracı motor rölantideyken hareketsiz bırakmak, çevreye zarar verirken motordaki yıpranmayı da hızlandırır. Motoru çalıştırmak ve hemen makul bir hızda sürmeye başlamak tavsiye edilir.

2-Motoru çalıştırırken gaz pedalına basmak: Yeni araçlarda motoru çalıştırdığınızda gaz verirseniz elektronik yakıt enjeksiyonu ve ateşleme işlemini bozarsınız.

3-Camların ve ön camın buzunu çözmek için ılık su kullanmak: Sıcaklık farkı, ön camı çatlatmak için yeterlidir. Ve pencerelere dökülen su da donabilir.

4-Buzu temizlemek için ön cam sileceklerini kullanmak: Bu işlem, ön cam sileceklerine zarar verir ve ön camın her tarafında göremeyeceğiniz pullanmalar bırakır!

5-Kapıları açmaya zorlamak: Kapılarınız sıkışmış mı? Onları çekmeyin çünkü kauçuğu gevşeteceksiniz. Bunun yerine kapılarınızı içeri itin.

Güvenli Sürüş!

Sürüş sırasında kısa farlarınızı açın. Gündüz farlarından daha parlaktırlar. Ayrıca, farlarınız yandığında, arka ışıklar yanar ve aracınızı çok daha görünür hale getirir.

Kış şartlarında araç kullanırken, her zaman aracınızın kontrolünün sizde olması gerekir. Bu yüzden hız sabitleyiciyi kullanmayın.

Dikkatli sür! Önünüzdeki araçla aranıza hızınıza ve fren mesafenize uygun bir mesafe bırakın, gaz, fren ve debriyaj kullanımınızı sınırlayın, ani direksiyon hareketlerinden kaçının ve devirinizi düşük tutun. Yol yüzeyinin durumunu kontrol edin. Düşük hızda sürün ve yolun ne kadar kaygan olduğunu dikkatlice kontrol edin.

headers-pages-web51-1

Elektrikli Araç Kullanıyor musunuz?

Kış mevsimi, elektrikli araçlar için her zaman iyi olmayabilir. Çünkü soğuk hava, sürüş menzilini alışık olduğunuzdan daha düşük seviyelere düşürür. 

Aracınızı mümkün olduğunca uzun süre şarjda bırakın. Kışın, aracınızın pilini şarj etmek daha uzun sürer. Aracınız fişe takılıyken aracınızın için önceden ısıtın. Sürüş sırasında, mümkünse koltuk veya direksiyon ısıtma özelliklerini tercih edin. Bu özellikler araç içi ısıtmaya göre daha az elektrik tüketir. 

Frenler

Fren mesafesi

Aracınız ile önünüzdeki araç arasında daha uzun bir mesafe bırakın. Kaygan bir yol yüzeyinde fren mesafesi, kuru yol yüzeyine göre iki kat daha uzundur.

Kaygan bir yol yüzeyinde nasıl fren yaparsınız?

Sert fren yapmanız gerekmiyorsa, vites küçültürken (manuel şanzımana sahipseniz) frene hafif bir baskı uygulayın. Sert, ani direksiyon veya fren manevraları kesinlikle tavsiye edilmez.

Aracınız kayıyor mu? Debriyaja basın ve kaymayı durdurun !

Aracınızın kaydığını hissederseniz, derhal debriyaja basın. Bu, aracınızın yeniden yolu kavramasını sağlar. Kontrolü tekrar ele geçirmek için debriyajı yavaşça bırakın. Doğal refleks, çarpabileceğiniz olası engellere bakmaktır, ancak en iyisi her zaman gitmek istediğiniz yere veya açıklığa bakmaktır.

Acil durumda frenleme

2003'ten beri üretilen tüm araçlar abs ile donatılmıştır. Bu kilitlenmeyi önleyici fren sistemi sayesinde, artık fren pedalına tam güçle basma konusunda endişelenmenize gerek yok. Pedal titremeye başlayabilir: bu abs sistemi çalışmaya başladığının göstergesidir. Pedala basmaya devam edebilirsiniz.

Öngörülemeyen durumlar her zaman ortaya çıkabilir, ancak sakin kalmak ve bu doğrultuda hareket etmek önemlidir.

Sorumluluk Reddi Beyanı : Yukarıdaki makalede sunulan tüm bilgiler yalnızca bilgi amaçlıdır ve ALD Automotive bu makalede belirtilen bilgilerin taahhüt edilmesi ve uygulanabilirliği ile ilgili herhangi bir yasal sorumluluk kabul etmez.

Bizi arayın!
444 88 30