Mobilite Blog

Şeytan ayrıntıda gizlidir

Şeytan ayrıntıda gizlidir

Önümüzdeki yıllarda elektrikli araçların (EV) kullanımını teşvik etmek, arttırmak ve nihayetinde zorunlu kılmak için aksiyon alan dünya çapındaki hükümetlerle birlikte, birçok filo yöneticisi %100 içten yanmalı motorlu araçlardan (ICE), Şarj Edilebilir Hibrit Elektrikli Araçlar gibi (PHEV), Bataryalı Elektrikli Araçlar (BEV) gibi elektrikli araçlara (EV) geçişe çoktan başladı. İkisi arasındaki bazı temel farklılıkları ele alıyor, sürücü profillerinin, ihtiyaçlarının ve kullanımının neden karar verme sürecinizde temel faktörler olduğunu değerlendiriyor ve yapılması ve yapılmaması gerekenlere dair ana başlıkları şirket politikanıza katkı sağlamaları için özetliyoruz.

Farkı bulun

Çoğu kişi araçları yalnızca içten yanmalı motorlu (ICE) ve "elektrikli" terimleri ile düşünse de - ikinci kategori elbette daha da bölünebilir - otomotiv veya filo kiralama endüstrilerindeki herkesin bu alt kategorilerden haberdar olması gerekir. Burada en yaygın kullanılan iki kategoriye odaklanacağız: PHEV'ler ve BEV'ler.

Şarj Edilebilir Hibrit Elektrikli Araçlar (PHEV), içten yanmalı motorlu araçlar (ICE) ve bataryalı elektrikli araçların (BEV) bir karışımıdır. Elektrik pilini yakıt bazlı içten yanmalı motor (ICE) ile birleştirirler. Artan pil boyutları sayesinde yalnızca elektrik gücüyle, araç, makul bir mesafe (50-60 km'ye kadar) kat eder, pil azaldığında devreye içten yanmalı motor (ICE) girer. Sürüş deneyimi genel olarak içten yanmalı motora (ICE) sahip aracınkine benzerdir. Bununla birlikte, motorun yanı sıra pilin boyutu da aracı ağırlaştırdığından, - kısa mesafeli - şehir içi yolculukları için araç tasarlandığı gibi kullanılmazsa yakıt tüketimi (ve CO2 emisyonları) önemli ölçüde daha yüksek olabilir. Evde veya ofiste düzenli şarj gereklidir, aksi takdirde - örneğin daha uzun yolculuklar sırasında - sürekli olarak içten yanmalı motor (ICE) kullanımına geçme riski vardır. Bu sadece çevreye daha zararlı olmakla kalmaz, aynı zamanda daha küçük depoyu doldurmak için daha sık durmayı gerektirirek maliyetleri artırır ve bu nedenle %100 içten yamalı motorlu (ICE) araca kıyasla yanlış bir ekonomiyi temsil eder.

Adından da anlaşılacağı gibi, bataryalı elektrikli araçlar (BEV) tamamen pille çalışır. Sürüş deneyiminin kendisi genellikle daha konforludur, çünkü çoğunlukla hızlanma ve frenleme için tek pedal kullanılır ve kesinlikle daha sessizdir. Dahası, tam şarjlı bir aracın tipik menzili artık 350 ile 600 km arasında değişebildiğine göre, geçmiş yılların “menzil kaygısı” artık bir sorun olmaktan çıkıyor. Bununla birlikte, bazı durumlarda araç sahiplerinin bir sonraki şarjı nerede ve ne zaman yapabilecekleri sorusuna önemli miktarda zihinsel enerji ayırmasıyla,bu kaygının yerini "şarj etme endişesi" aldı. Çoğu şirket aracı, çalışanlar tarafından özel olarak da kullanıldığından, şarj etme konusundaki endişeler hâlâ baskın. Bununla birlikte, bu endişe, hızla gelişen şarj altyapısı tarafından kademeli olarak telafi edilmektedir - hala biraz üstünde düşünme ve planlama gerekli olsa da, şarj ağı etkileyici ve umut verici bir şekilde gelişmektedir. Ekosistem, toplu elektrikli araç (EV) geçişine giderek artan bir seviyede ayak uydurmaktadır.

Birçok ülkenin vizyonu nihai olarak %100 bataryalı elektrikli araçlara (BEV) odaklandığından, şarj edilebilir hibrit elektrikli araçlar (PHEV) bir geçiş aşaması olarak kabul edilebilir - yolda bir adım ve filo yöneticileri arasında ilk onayı kazanmaya daha hazır görünen bir aşama.

Sürücülerinizi anlama

Henüz Türkiye'de olmasa da bazı ülkelerde varolan vergi teşvikleri nedeniyle PHEV'leri veya BEV'leri benimsemek cazip gelse de, genel olarak bu araçların kullanımı öncelikle finansal bir araç olarak görülmemelidir. Sürücülerinizin profillerinin, ihtiyaçlarının ve davranışlarının yakından izlenmesi, etkin kullanım için önemli bir ön koşuldur.

Sürücü profili, ikamet yerlerindeki şarj tesislerinden, kiracı veya mal sahibi olup olmadıklarına ve işyerlerinde benzer tesislerin var olup olmadığından, her birinin net gereksinimlerine, görevlerine, çalışma saatlerine, yolculuk sürelerine ve güzergahlarına kadar birçok konuyu inceleyecektir. Ancak o zaman, ekonomik teşviklerden yararlanan ve yine de sürücülere ve şirketin kârlılığına gerçek fayda sağlayan etkili bir politika oluşturulabilir.

Örneğin şarj edilebilir hibrit elektrikli araçlar (PHEV) söz konusu olduğunda, yeterli şarj gerçekleşmediği takdirde, bazı sürücüler ayda iki kez standarttan daha fazla yakıt doldurmak zorunda kalacak ve bu da daha fazla masrafa neden olacaktır. Aslında, bazı şirketler, örneğin, tüm elektrik maliyetlerini karşıladıkları ancak yakıt maliyetlerinin bir kısmını veya tamamını sürücüye yansıttıkları yakıt sınırlamaları getirmiştir.

Daha ileriye bakıldığında, bölgesel veya ulusal bağlamınız da bir dereceye kadar seçimlerinizi belirleyecektir - Batı ve Kuzey Avrupa'daki ülkeler daha iyi şarj altyapılarına sahip olma eğiliminde oldukları gibi yürürlükte veya hazırlanmakta olan daha katı yasalara da sahip olma eğilimindelerdir.

Profilleri politikaya yansıtma

Sürücüleriniz hakkında keskin ve ayrıntılı bir bilince sahip olduğunuzda, yeni bir politika taslağı hazırlamanız gerekebilir. Birçok otomobil firmasının 5, 10 hatta 15 yıl öncesine dayanan politikaları vardır ve halihazırda var olan ve ufukta görünen çeşitli değişikliklerle başa çıkmak için yeterli donanıma sahip değildir.

Yapılması Gerekenler

  • Şarj edilebilir hibrit elektrikli araçları (PHEV) doğru profile sahip çalışanlarla sınırlandırırın
  • Değişen davranış biçimleri konusunda sürücülere eğitim ve öğretim sağlayın
  • Örneğin elektrik maliyetinin %100'ünü karşılayarak şarj edilebilir hibrit elektrikli araçlara (PHEV) geçişi teşvik edin
  • Olabilecek maksimum şarj olanaklarını sağlayın
  • Ev tipi şarj cihazlarının kullanımını teşvik edin
  • Kullanım kurallarını açıkça tanımlayın
  • Yakıt kartı kullanımını kesinlikle uygulayın
  • Toplam sahip olma maliyeti (TCO) yaklaşımına geçiş yapın

Yapılmaması Gerekenler

  • Şarj edilebilir hibrit elektrikli araçları (PHEV) standart araçlar gibi düşünün
  • Tüm şarj edilebilir hibrit elektrikli araçları (PHEV) çevreye faydalı olarak görün (örn. SUV'lar)
  • Şarj ihtiyaçlarını öngörmeden şarj edilebilir hibrit elektrikli araçların (PHEV) kullanımını teşvik edin
  • Önceki politikalarda olduğu gibi aynı bütçe değerlendirmelerini uygulayın
  • Aktardığınız eğitimsel ve teknik bilgileri aşırı karmaşık hale getirin

Geçiş, bunaltıcı bir zorluk olmak zorunda değildir. Bu makalede yer alan bilgilerin, bunu kendi şirketinizde gerçeğe dönüştürmek için size bazı ipuçları vermesini umuyoruz.